Diari Berahi Yasmeen

Wednesday, December 13, 2006

Perkahwinan

Filed under: Suratan Atau Kebetulan! — Yasmeen @ 12:57 am

Bos kata ada sesuatu yang dia nak bincang dengan aku. Aku yakin, pasti tentang Amman. Tapi aku tak tau apa dia. Aku sangat berdebar tunggu lunch time sebab bos ajak aku makan kat luar berdua untuk bincangkan hal tu.

Aku beritahu Faizal. Faizal pun sibuk turut sama rasa berdebar. Tapi dia kata, dia yakin sangat, bos mesti ada jalan untuk aku selesaikan hal ni.

“Yasmeen, tunggu I kat bawah. Kejap lagi I turun” bos bersuara masa lalu depan meja aku untuk kebiliknya.
“nak ikut bos” Faizal sengih-sengih.
“eh, tak boleh, I ada projek besar dengan Yasmeen” bos senyum.
“aik! Bos dah ada P.A baru ke… habis I macam mana?” Faizal pura-pura bergurau dengan bos, sedangkan dia sendiri tau apa yang bakal kami bincangkan.
“alaa… ikut turn la Faizal, hari ni Yasmeen, esok u pulak” bos memujuk Faizal macam memujuk anaknya. Hahaha…

“Err pakai kereta I ke bos?” aku bertanya.
“ye la… tak boleh ke?”
“bukan tak boleh, bos kan tak suke naik kereta buatan Malaysia”
aku sengih usik bos.
“eh, jangan cakap macam tu, nanti Pa kLah dengar mati I” kami bertiga ketawa serentak :p

Debaran aku membawa makna yang sangat mendalam. Benar jangkaan aku. Amman memang tak mengaku anak yg aku kandungkan ni anak dia. Benar jangkaan aku, dia hina aku bila bos beritahu yang aku mengandung. Walaupun bos tak cerita detail tapi aku dapat agak, dah tentulah dia kata aku ni pompuan tak baik, anak ni entah anak siapa-siapa sebab masa dia kongkek aku, aku memang dah takde dara. Aku tunduk pura-pura sedih. Sebenarnya aku taklah sedih sangat. Perasaan aku lebih kepada marah sebab terbayangkan dia hina aku lebih-lebih depan bos.

“semua ni salah I Yasmeen. I tak kan tenteram kalau biarkan u macam ni. Tapi I tak boleh paksa Amman kalau dia tak nak tanggungjawab. Kalau paksa-paksa nanti dia buat benda tak baik atau aniaya hidup u lagi susah…” aku terdiam. Aku banyak diam sementara membiarkan bos je yang cakap.
“macam nilah Yasmeen, I akan bertanggungjawab!” aku tercengang.
“maksud bos?”
“I akan kahwin dengan u. I mesti tebus kesilapan I pada u”
En.Saiful memandang aku. Aku masih terdiam. Lain yang aku rancang, lain pulak yang jadi. Aku rasa bos terlalu baik (walaupun dia bukanlah umat muhammad yang baik) tapi aku tak sampai hati nak biar dia tanggung perbuatan orang lain. Lagipun aku ni bukanlah teraniaya, aku bukan pompuan baik.
Habis macam mana ni?
“bos, I tak nak u tanggung perbuatan orang lain” aku merendah diri dalam erti kata lain jual mahal.
“I tau u tak nak kat i. bukan senang perempuan nak kahwin dengan orang yang dia tak cinta. Tapi I tak nak u buang anak tu, dan kalau u perlukan seseorang untuk tutup perkara ni, I sanggup sebab I lah punca semua ni” En.Saiful terus pujuk aku. Aku terdiam dan mintak sedikit masa untuk fikirkan semua tu. Kami balik ke pejabat dan aku hanya berdiam diri bila Faizal tanya aku macam-macam soalan. Malam tu, aku ceritakan pada Zamri semuanya. Zamri pun macam aku jugak. Terkejut dan tercengang :-O

6 Comments »

  1. yasmin i rasa tak logik la lelaki baik dapat pompuan tak baik. sorry… tu pendapat i je

    Comment by RAZ71 — Wednesday, December 13, 2006 @ 5:24 am

  2. bos ko tu bukan baik sangat kan girl? lebih kurang mcm ko je hehehe tul tak?

    Comment by rizal — Wednesday, December 13, 2006 @ 9:16 am

  3. MEEN..APA SUDAH JADI LER…KWANG KWANG KWANG

    Comment by NEMO — Thursday, December 14, 2006 @ 2:51 am

  4. memang pompuan jahat akan dapat laki jahat gak… kalo dapat laki baik tu kire tak lama laa… saje tuhan nak kasi rase… hehahaha….

    Comment by Yasmeen — Friday, December 15, 2006 @ 1:24 am

  5. MEEN…RASA SECUKUP RASE BUBUH LE SERBUK PERASA…AJINOMOTO..LALALALA

    Comment by NEMO — Tuesday, December 19, 2006 @ 8:37 am

  6. serbuk kari kasi tuang pekat sikit baru dia rase hehehe…

    Comment by Sleeping Beauty — Thursday, December 21, 2006 @ 8:48 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: